Wachtwoord van mijn e-mailadres aanpassen of nieuwe mailadressen aanmaken en beheren?

Avatar

Door Job van Harn

5 maanden geleden bijgewerkt

Om het wachtwoord van je mailadres aan te passen moet je allereerst inloggen op ons klantportaal: mijn.jvhhosting.nl
Als je je inloggegevens van mijn.jvhhosting.nl niet meer weet, kan je daarvoor eerst een password reset aanvragen. Door tijdens het inloggen te klikken op opties en dan wachtwoord opvragen:

Let op hier vraag je dus een nieuw wachtwoord aan om daarmee in te kunnen loggen op mijn.jvhhosting.nl. 
Dit wachtwoord heeft dus niets met het wachtwoord te maken van een e-mailbox wat bij een hostingpakket hoort.  

Zodra je bent ingelogd op het klantportaal, klik je in de linker balk op hosting, zie onderstaande afbeelding. 

Dan kom je in het overzicht van al jouw hostingpakketten. Aan een hostingpakket, of e-mailpakket, zitten de mailadressen gekoppeld.
Zoek dus eerst de website op waar je de mailadressen wilt aanmaken of aanpassen. (bijv. wachtwoord herstellen van een mailbox) als je de website in het overzicht ziet staan, dan klik je erop en dan kom je op de instellingen van het hostingpakket.

Je ziet dan o.a. dit blok: 

Mail activeren 

Klik in dit blok op 'beheer e-mailadressen'

Als je nog geen mailadressen hebt aangemaakt en dit wel wilt gaan gebruiken, dan moet je in dit scherm klikken op de groene knop 'e-mail activeren'

Daarna kun je nieuwe mailadressen aanmaken als dit in je hostingpakket is afgenomen. Elk hostingpakket kan gebruik maken van e-mail en e-mailpakketten ook. 

Mailadressen en forwarders aanmaken

Voor het aanmaken van nieuwe mailadressen klik je simpel op de knop 'toevoegen': voor het aanmaken van forwarders ook:
Daarna krijg je dit scherm

Je kan er dan voor kiezen om een nieuwe mailbox aan te maken en daarbij kun je dan of een wachtwoord invullen dat aan de minimale wachtwoord eisen voldoet, of je kunt een wachtwoord genereren, vergeet deze niet op te slaan, want nadat je klikt op toevoegen, kun je dit wachtwoord niet meer inzien. Even opslaan dus :)


Het is ook mogelijk om alle mails die binnenkomen op dit mailadres door te sturen naar een ander mailadres, kies dan voor de optie doorsturen:

Bestaande mailadressen aanpassen of je wachtwoord herstellen van een bestaand e-mailadres dat je al in gebruik hebt 

Echter als je al mailadressen in gebruik hebt binnen dit hostingpakket, dan zie je deze in de lijst staan.
Dit ziet er dan ongeveer zo uit:

Je kan hier een mailadres verwijderen door de checkbox te selecteren en daarna op de rode verwijderen knop te klikken. 

Je kan het mailadres aanpassen door onder het kopje aanpassen (rechts) te klikken op het potloodje:

Je krijgt dan een popup met dit scherm: 

Je kan hier een nieuw wachtwoord instellen door zelf een wachtwoord in te vullen wat aan de minimale wachtwoord richtlijnen voldoet.
Of je kan klikken op het sleuteltje om een nieuw wachtwoord te genereren.


Dat ziet er dan zo uit, het wachtwoord wordt geplaatst als sterretjes. Voordat je nu klikt op opslaan is het handig om het wachtwoord eerst te bekijken en deze op te slaan. Dit doe je door op het oogje te klikken naast het sleuteltje:

Dan krijg je het wachtwoord te zien:

Dit wachtwoord dus even kopieren en ergens opslaan voordat je klikt op opslaan.
Je kan het wachtwoord van een bestaande mailbox niet inzien, maar wel opnieuw instellen.

Let op:

Ons benaderen voor je wachtwoord heeft geen zin, vanwege veiligheidsredenen en privacy kunnen wij de wachtwoorden van de mailadressen van klanten (of van hun klant account), niet inzien. Wij kunnen dit dus niet voor je achterhalen als je dit vergeten bent. Wij kunnen dit alleen maar resetten en dit kun je zelf ook. Dat is het beste. 

Vergeet niet om daarna dit nieuwe wachtwoord ook in te stellen op eventuele apparaten (smartphones, laptops, outlook etc.) waar je die mailbox al op gebruikt.
Je kan altijd even inloggen op de webmail om te achterhalen of het door jouw gegenereerde wachtwoord daadwerkelijk werkt (maar dit is eigenlijk vrijwel altijd het geval).

Nadat je klikt op opslaan krijg je de melding dat het e-mailadres met succes is bijgewerkt. Dat ziet er zo uit: 


Je kan nu gebruik maken van het nieuwe wachtwoord wat je zojuist voor dit mailadres hebt ingesteld.
Je kan altijd het beste even controleren of dit nieuwe wachtwoord werkt door naar onze webmail te gaan. Deze webmail stellen we beschikbaar om gratis gebruik van te maken en van daaruit je mailbox te beheren.

De webmail is te benaderen via webmail.jouweigendomeinnaam.nl je kan deze URL het best benaderen zonder https omdat het kan zijn dat je er geen SSL certificaat op hebt ingesteld. Je wordt echter doorgaans (als het goed staat ingesteld) doorgestuurd naar de locatie van de webmail van de server waarop jouw hostingpakket draait. 

Dit is voor klanten van JVH hosting altijd één van de volgende mailboxen: 

webmail.web11.movenext.nl

webmail.web12.movenext.nl 

webmail.web14.movenext.nl 

webmail.web15.movenext.nl  

Als je via webmail.jouweigendomeinnaam.nl niet wordt doorgestuurd naar de webmail omgeving, dan weet je wellicht niet welke van bovenstaande servers jouw website op draait. 

Dit kun je echter heel eenvoudig achterhalen omdat dit op precies dezelfde plek staat als waar je de mailadressen aanmaakt en beheert. In ons klantportaal dus. Boven het beheren van de mailadressen vind je dit blok: 


Daarin staat achter servernaam, welke server jouw hostingpakket op staat. In het geval van dit voorbeeld, is het web11.movenext.nl. De webmail voor de klant in dit voorbeeld is dan automatisch webmail.web11.movenext.nl 

Als je daarheen gaat, kom je op dit scherm:

Hierin kan je testen of de webmail werkt. Vul bij de gebruikersnaam je e-mailadres in waarmee je wilt inloggen: 

Vul bij het wachtwoord het door jouw nieuw aangemaakte wachtwoord in. 

In het geval van deze demo zijn dat deze gegevens:

demomailbox@woocommerce.eu
j~bL3+1%1_N1

Dit kun je dan invullen: 

Daarna kom je in de webmail omgeving terecht, deze ziet er zo uit:


Als dit lukt, dan weet je 100% zeker dat alles goed werkt. Je kan van hieruit nu mails gaan versturen en ontvangen en hebt hiermee succesvol getest dat het nieuwe wachtwoord werkt. Mocht je problemen ervaren bij het instellen van je mailprogramma houd er dan rekening mee dat we daar normaliter geen gratis support op kunnen leveren. Controleer altijd goed welke gegevens je daarin invult. Elk mailprogramma is anders, maar ze vragen doorgaans om dezelfde gegevens. Deze gegevens zijn:

- inkomende en uitgaande mailpoort
Gebruik hier voor de inkomende poort: 993 met SSL/TLS aan
Gebruik hier voor de uitgaande poort: 465 met SSL/TLS aan 

- inkomende en uitgaande server
Gebruik hier voor de inkomende en uitgaande server de servernaam die je in ons klantportaal terug ziet.
Zoals hierboven staat uitgelegd gaat het dus om de servernaam en deze is zowel inkomend als uitgaand hetzelfde. (geen SMTP of IMAP ervoor zetten, maar één op één overnemen wat er in je klantportaal bij het hostingpakket staat).

Afhankelijk van de server waarop jouw website draait is dit voor JVH hosting klanten één van deze servernamen:
web11.movenext.nl
web12.movenext.nl
web14.movenext.nl
web15.movenext.nl

Als het één van onze nieuwste hostingpakketten betreft, kan het zijn dat deze op een andere server staat dan de vier bovenstaande.
Ook dit is terug te zien in ons klantportaal bij het hostingpakket, gebruik dan die servernaam.

Bijvoorbeeld in onderstaand geval is de servernaam ds4.jvh.systems.
Dit kan inmiddels (op moment van schrijven) ook nog ds5, ds6,ds7 of ds8 zijn.

Check daarom altijd even welke severnaam er in je hostingpakket staat, dan weet je zeker dat je goed zit.

- gebruikersnaam (e-mail) en wachtwoord (jouw ingestelde wachtwoord van de mailbox) 

We hopen dat dit heeft geholpen bij het juist configureren van je mailbox.
Mocht je toch tegen problemen aanlopen stuur dan even een mailtje (vanuit een andere e-mailadres uiteraard), naar support@jvhhosting.nl en dan helpen we je graag verder.



Heeft dit uw vraag beantwoord?